EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA 2010-2011 EVALUACION DE DIAGNÓSTICO

Familia agurgarriak:

2008-2009ko ikasturtean EBALUAZIO DIAGNOSTIKO prozesuari hasiera eman genion, Hezkuntza Departamentuak sustatua. Ebaluazio diagnostikoa, LHko laugarren mailan eta DBHko bigarren mailan burutzen den oinarrizko konpetentzien ebaluazio bat da aipatutako etapak bukatu baino lehen.
Ebaluazio diagnostikoak ez ditu beste ebaluazio batzuk ordezkatzen, ez da finala eta ez da fiskalizatzailea. Etapa amaitu baino bi urte lehenago egiten da ager daitezken arazoei aurre egiteko. Ebaluazio honen fruitua ikastetxeak jaso dituen emaitzak eta froga hori egin zuten ikasleen familiei helaraziko diogun informea da. Garrantzitsua da froga honek EZ DUELA ONDORIO AKADEMIKORIK gogoratzea, BERE BALIOA OSO ERALATIBOA DELA, froga bakar baten emaitza delako eta INONDIK ERE EZ DUELA BALIO zuen seme-alaben ibilbide akademikoari buruzko diagnosia egiteko.
Dena dela, familiei zuzendutako informea da eta emandako grafikoen interpretazioa zaila bada ere, jarraian agertzen diren pistak informea hobeto ulertzeko baliagarriak direla iruditu zaigu.

  1. Ebaluazio diagnostikoaren probetako gutxienezko puntuazioek ikasleak zein konpetentzia-mailatara heltzen diren adierazten dute eta xede bereko nazioarteko proba ezberdinetan erabiltzen den prozedura estandarizatu batez finkatu dira.
Maila bakoitzeko ebaketa-puntuen identifikazio prozesuan probak gauzatu zituzten profesionalek hartu dute parte (ISEI-IVEIko teknikariek, ikuskariek, Berritzeguneko prestakuntza-aholkulariek eta irakasmaila ezberdinetako irakasleek).
  1. Kasu batzuetan barren luzera desberdina da. Bi arrazoik azaltzen dute diferentzia hori:
a.       Bata, konpetentzia bakoitza edo konpetentzietako dimentsio bakoitza ebaluatzeko ítem kopurua aldatzen du: hortaz, , zenbat eta item kopuru handiagoa izan orduan eta barra laburragoa izango da; izan ere, neurtzeko errorea txikiago da eta emaitzak fidagarriagoak dira.
b.       Bestea, ikastaldeko ikasle kopuruaren eragina, baita ere emaitzen sakabanatzea.

                                                                                                                     ZUZENDARITZA                               

Estimadas familias:

El curso 2008-2009 iniciamos un proceso de evaluación denominado EVALUACION DE DIAGNOSTICO promovido por el Departamento de Educación. La evaluación diagnóstica es la evaluación de las competencias básicas que se realiza en los cursos de 4º de educación Primaria y 2º de educación secundaria, antes de finalizar las respectivas etapas.
La evaluación diagnóstica no sustituye a ninguna evaluación, no es final ni fiscalizadora. Se lleva a cabo dos años antes de finalizar la etapa y su objetivo es hacer frente a los posibles problemas detectados. Fruto de esta evaluación el centro ha recibido los resultados de dicha prueba y un informe destinado a cada una de las familias de los alumnos que realizaron la prueba. Es importante que recordéis que este informe NO TIENE EFECTOS ACADÉMICOS, que SU VALIDEZ ES RELATIVA ya que responde a una sola prueba y que, EN NINGÚN CASO, VALE PARA HACER UN DIAGNÓSTICO sobre la marcha académica de vuestro hijo.
No obstante, es un informe dirigido a las familias y, a pesar de la dificultad de interpretar las gráficas que facilita el informe, nos ha parecido interesante daros alguna pista para una mejor comprensión del mismo.


Las puntuaciones mínimas de las pruebas de evaluación de diagnóstico, que indican que los estudiantes alcanzan determinados niveles de competencia, han sido establecidas utilizando un procedimiento estandarizado que se emplea en otras evaluaciones internacionales con este mismo objetivo. En este proceso de identificación de los puntos de corte de cada nivel han tomado parte los profesionales que participaron en la elaboración de las pruebas (personal de ISEI-IVEI, de inspección, de los Berritzegune y profesorado de distintos niveles educativos).

  1. La longitud de las barras es distinta y esta diferencia se debe a dos razones:
    1. Por una parte, al número de ítems con que se ha evaluado cada competencia o cada dimensión de las competencias, de forma que a mayor número de ítems la barra será más corta debido a que el error en la medición es menor y los resultados tienen mayor fiabilidad.
    2. Por otra, a la influencia del número de alumnas y alumnos del grupo, así como a la dispersión de sus resultados.
LA DIRECCION